Opublikowany przez: Familiepl 2019-03-08 13:43:12
Autor zdjęcia/źródło: Lena w wiosennej kampanii 5.10.15.
Nowa, wiosenna kampania marki odzieżowej 5.10.15. zbiegła się w czasie z nadchodzącym Światowym Dniem Zespołu Downa (21 marca) oraz Światowym Dniem Wiedzy na Temat Autyzmu (obchodzonym 2 kwietnia). W sesji wiosennych ubrań zobaczymy uroczą modelkę – Lenę, dziewczynkę z zespołem Downa.
Na świecie kampanie medialne i reklamowe z dziećmi z zespołem Downa, a także innymi niepełnosprawnościami, są już standardem, dlatego bardzo nas cieszy, że 5.10.15. jako pierwsza sieciowa marka zdecydowała się na ten krok w Polsce. Oby inni również poszli za tym dobrym przykładem.
Z tej również okazji w warszawskim Teatrze Lalek Guliwer odbyło się kolejne spotkanie Akademii 5.10.15., które tym razem poświęcono tematyce tolerancji i integracji dzieci z niepełnosprawnościami.
W gronie gości – prelegentów wystąpili: Bartłomiej Topa – aktor angażujący się w integrację społeczną osób niepełnosprawnych, Paulina Gadomska-Dzięcioł – założycielka i prezes Fundacji Sportu Osób Niepełnosprawnych intelektualnie oraz prywatnie mama Zosi, Zosia Dzięcioł – parasportowiec, wielokrotna medalistka w lekkiej atletyce i pływaniu, a także Katarzyna i Daniel Wołos – rodzice Lenki, modelki z zespołem Downa, która wzięła udział w wiosennej sesji marki.
A całe wydarzenie poprowadziła ekspertka Akademii 5.10.15. - Małgorzata Ohme, psycholog dziecięcy i rodzinny.
Rodzice Lenki opowiadali o córce, reakcjach dzieci zdrowych na jej „inność”, o swoich doświadczeniach związanych z rekrutacją do przedszkola. Mówili także o tym, jak ważne są inicjatywy społeczne promujące tolerancję i integrację.
- Dla każdego rodzica, który posiada dziecko z niepełnosprawnością wiele znaczy otrzymanie akceptacji wśród społeczeństwa. Naszym marzeniem jest, aby Lenka była traktowana na równi z innymi dziećmi. Chcielibyśmy prosić wszystkich rodziców, aby uczyli swoje dzieci od najmłodszych lat tolerancji dla różności. Pokazywania świata w różnych jego odcieniach. Nie udawajmy, że takich problemów społecznych jak niepełnosprawność nie ma. W dobie internetu, możemy pokazać dzieciom chociażby efekty tej kampanii i opowiedzieć o tym, jak jest ona ważna i dlaczego. Im więcej z naszymi dziećmi będziemy rozmawiać, tym bardziej naturalne będą ich zachowania w stosunku do osób niepełnosprawnych. Dzieci niepełnosprawne chcą być kochane i akceptowane, więc pozwólmy im być częścią społeczeństwa - stwierdzili Państwo Wołos.
Spotkanie podsumowała Małgosia Ohme dzieląc się swoim psychologicznym spojrzeniem na tematy poruszane podczas konferencji. Powołała się na słowa Marii Skłodowskiej-Curie: „Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć”. Powiedziała, że to myśl, która powinna towarzyszyć dzisiaj wszystkim, nie tylko dzieciom, które chcemy oswoić z innością i nauczyć tolerancji. Powinna ona przyświecać nam – dorosłym.
- Dzieci są naszą kalką. Wiernie odtwarzają to, co im pokazujemy, niekoniecznie to, co mówimy, dlatego także w aspekcie tolerancji, powinniśmy zacząć przede wszystkim od siebie - dodała psycholog.
Czytaj też:
Lucas z zespołem Downa twarzą znanej marki >>
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.